2007-07-09 13:27Pressmeddelande

Vinnaren av årets GNET-pris presenteras

Sparande inom offentlig sektor beskrivs ofta i negativa termer. För att ändra på detta har Skattebetalarnas Förening instiftat ett årligt GNET-pris som kommer utdelas till den som på ett förtjänstfullt sätt hushållat med skattemedel. Priset delas ut i Visby torsdag 12 juli.

Presentation av årets GNET

Torsdag 12 juli klockan 08.30, M/S Sigyn, Visby Hamn

Följande tre kandidater har valts ut som möjliga mottagare av det första
GNET-priset:

* Gillis Hammar, chef för Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning
(Stockholm)
* Stig Henriksson, ks-ordf i Fagersta
* Karin Lidén, konsult, f.n. inhyrd socialchef i Norbergs kommun

Kriterierna för GNET-priset är enkla. En person eller organisation som genom idogt gnetande minskat kostnaderna för skattebetalarna, lokalt eller nationellt, på ett sätt som kan fungera som föredöme för andra som förvaltar skattemedel.

Christian Ekström, presschef
0709-71 66 66

Skattebetalarnas Förening är en ideell organisation, med över hundratusen medlemmar, som verkar för bättre valuta för skattepengarna och sänkt skattetryck. Mer information om Skattebetalarnas förening hittas enklast på vår hemsida Hwww.skattebetalarna.seH.