2006-08-14 09:26Pressmeddelande

Skattebetalarna startar valturné

Idag startar Skattebetalarnas Förening sin valturné. Mellan 14 augusti och 10 september kommer 24 svenska städer att besökas. Femton kampanjarbetare och andra representanter för Skattebetalarna kommer att föra samtal om skatter, visa film och arrangera tävlingar. Valkampanjen är den största satsningen i föreningens historia och kommer att nå hundratusentals medborgare innan valet.

- Vi ska göra skatterna till en av valets huvudfrågor. Fastighetsskatten och bensinskatten är två frågor som redan har potential att avgöra valet. Under de närmaste veckorna ska vi öka medvetenheten i dessa frågor och samtidigt visa hur absurt höga de svenska skatterna är, säger Robert Gidehag, vd för Skattebetalarnas Förening.

- Vi kommer att tydliggöra för väljarna att skatten kan sänkas med bibehållen välfärd och att lägre skatter leder till fler riktiga jobb, avslutar Robert Gidehag.

Skattebetalarnas valturné startar 14 augusti i Eskilstuna. Fram till den 10 september kommer 24 svenska städer att besökas och 100 000-tals personer att komma i kontakt med föreningen. Följande städer kommer att besökas; Eskilstuna, Nyköping, Norrköping, Linköping, Jönköping, Växjö, Kalmar, Kristianstad, Lund, Malmö, Helsingborg, Halmstad, Göteborg, Borås, Skövde, Karlstad, Örebro, Västerås, Södertälje, Norrtälje, Uppsala, Gävle, Falun och Stockholm.

Turnéplan och ytterligare information finns på http://www.skattebetalarna.se/valturne

Bild av Robert Gidehag kan hämtas från

Christian Ekström, presschef
0709-71 66 66

Skattebetalarnas förening är en ideell organisation, med över hundratusen medlemmar, som verkar för bättre valuta för skattepengarna och sänkt skattetryck. Mer information om Skattebetalarnas förening hittas enklast på vår hemsida www.skattebetalarna.se.