2007-07-09 13:28Pressmeddelande

Så kan ett avskaffande av fastighetsskatten och förmögenhetsskatten finansieras

Regeringen har för avsikt att avskaffa respektive förändra två av de mest avskydda skatterna: förmögenhetsskatten och fastighetsskatten. De förslag som presenterats har dock innehållit förslag om andra skattehöjningar. Det innebär ur ett skattebetalarperspektiv enbart att vissa utgifter ersätts av andra. Skattebetalarnas Förening presenterar på tisdag ett förslag till avskaffande av fastighetsskatten och förmögenhetsskatten som istället innebär att staten minskar sina utgifter.

Rapporten - Höj inte skatterna -Spara i statens utgifter - presenteras av Nils Bohlin, chefekonom på Skattebetalarnas Förening.

Presentation av rapporten Höj inte skatterna - Spara i statens utgifter presenteras

Tisdag 10 juli klockan 11.00, Restaurang Trossen, lokal Vikten, Visby hamn

Christian Ekström, presschef
0709-71 66 66

Skattebetalarnas Förening är en ideell organisation, med över hundratusen medlemmar, som verkar för bättre valuta för skattepengarna och sänkt skattetryck. Mer information om Skattebetalarnas förening hittas enklast på vår hemsida Hwww.skattebetalarna.seH.