2008-07-09 13:56Pressmeddelande

Pris för god hushållning med skattemedel: Ing-Marie Ekström årets GNET-pristagare

null

2008 års GNET-pris tilldelades Ing-Marie Ekström, verksamhetschef för Brynäs hälsocentral i Gävle. GNET-priset är instiftat av Skattebetalarnas Förening och delas ut till den som på ett förtjänstfullt sätt hushållat med skattemedel.

Motivering:

En person som har insikten att förändringar kommer från golvet och därmed har ett ledarskap där medarbetarna blir uppskattade i sin kreativitet."

- Ing-Marie Ekström har verkat i sann GNET-anda. Genom ständigt förbättringsarbete ser hon till att Gävleborgs skattebetalare får mer och mer valuta för pengarna. Jag hoppas att utnämningen ska inspirera fler att arbeta på samma sätt som Ing-Marie, säger Robert Gidehag, vd för Skattebetalarnas Förening.

- Priset är inte bara till mig utan till alla oss som jobbar på vårdcentralen, säger Ing-Marie Ekström. Det blir tårtkalas när jag kommer hem. Det känns kul att ha vunnit och det snurrar runt i huvudet av alla idéer och erfarenheter jag fått av de andra nominerade.

Nominerade till priset var även:

Thomas Eriksson, vd för Redakliniken i Linköping

Monica Palmö, chef för Folktandvården på Gotland

GNET-priset delas ut årligen av Skattebetalarnas Förening i samband med politikerveckan i Visby. Kriterierna för GNET-priset är enkla. Det delas till en person eller organisation som genom idogt gnetande minskat kostnaderna för skattebetalarna, lokalt eller nationellt, på ett sätt som kan fungera som föredöme för andra som förvaltar skattemedel.

Bild av Robert Gidehag kan hämtas från http://www.skattebetalarna.se/robertgidehag

Bilder av kandidaterna till GNET-priset kan hämtas från

Antina-Maria Hessel, presschef, 0733 - 144268

Torsten Svenonius, informationschef, 070 - 29 28204

Ing-Marie Ekström, 2008 års GNET-pristagare, 070-815 79 44

____________________________________________________________________________

Skattebetalarnas Förening är en ideell organisation med över hundratusen medlemmar, som verkar för sparsamhet med skattepengar, låga och synliga skatter och rättsäkerhet för skattskyldiga.
Mer information om Skattebetalarnas Förening hittas enklast på vår hemsida www.skattebetalarna.se.