2006-09-15 14:05Pressmeddelande

Pressinbjudan: Kampanjkarneval under lördagen

Skattebetalarnas Förening avslutar sin kampanj ”Mindre slöseri ger lägre skatter. Och fler jobb.” med en karneval genom Stockholm på lördagen.

Ackompanjerade av musik kommer ett tjugotal företrädare för föreningen att tåga genom staden. En av de saker som kommer illustreras under färden är att tre kronor av fem på en normal inkomst går i skatt.

Med jämna mellanrum kommer också tåget att stanna till så att alla som vill kan ta del av material och föra samtal om skatter och slöseri med deltagarna.

– Tanken är att visa att diskussionen om bättre hushållning med skattemedel och lägre skatter inte behöver vara torr och tråkig utan kan vara underhållande och festlig, säger Torsten Svenonius, informationschef för Skattebetalarnas Förening.

Kampanjkarnevalen avgår från Skattebetalarnas hus på Baldersgatan 5 kl 11 och beräknas vara tillbaka på samma plats ungefär kl 16. Karnevalstågets färdväg är Valhallavägen – Sturegatan – Stureplan – Biblioteksgatan – Norrmalmstorg – Kungsträdgården – Skeppsbron – Slussen – Stora Nygatan – Riksdagshuset – Drottninggatan – Sergels Torg – Sergelgatan – Hötorget – Sveavägen – Odengatan och Valhallavägen.

Torsten Svenonius, informationschef

070-29 28 204

Skattebetalarnas Förening är en ideell organisation, med över hundratusen medlemmar, som verkar för bättre valuta för skattepengarna och sänkt skattetryck. Mer information om Skattebetalarnas Förening hittas enklast på vår hemsida www.skattebetalarna.se.